2011-03-18 11:02Pressmeddelande

Snitthyreshöjning hos Väsbyhem med 2,5 %

AB Väsbyhem och Hyresgästföreningen har träffat överenskommelse för 2011 om nya hyror för bolagets bostadslägenheter.

Bostäder med varmhyra höjs fr o m 2011-02-01 per månad enligt följande:

Mindre 1:or 100 kr, 1 rok 120 kr, 2 rok 145 kr, 3 rok 170 kr, 4 rok 200 kr, 5 rok och större 220 kr.

Bostäder på Dragonvägen höjs fr o m 2011-02-01 per månad enligt följande:

Mindre 1:or 160 kr, 1 rok 175 kr, 2 rok 195 kr, 3 rok 210 kr, 4 rok 220 kr, 5 rok och större 230 kr.

Bostäder där värme ej ingår i hyran höjs fr o m 2011-02-01 per månad enligt följande:

Mindre 1:or 70 kr, 1 rok 90 kr, 2 rok 115 kr, 3 rok 140 kr, 4 rok 170 kr

Fastigheter med pågående förnyelseavtal och fastigheter där förnyelse påbörjas våren 2011 samt nyproducerade lägenheter omfattas ej av höjningen då dessa hyror har förhandlats separat.

Det här innebär en snitthöjning hos Väsbyhem med 2,5 % på de totala hyresintäkterna 2010.