2020-11-27 08:30Pressmeddelande

Belysning med budskap om ljus, hopp och trygghet i Järnvägsparken

Väsbys stationsområde smyckats med en 12 meter hög gran och tusentals energisnåla LED-lampor.Väsbys stationsområde smyckats med en 12 meter hög gran och tusentals energisnåla LED-lampor.

Lagom till den mörkaste tiden på året och första Advent, har Järnvägsparken, som ligger i direkt anslutning till Väsbys stationsområde, smyckats med en 12 meter hög gran och tusentals energisnåla LED-lampor. I eftermiddagsmörkret den 26 november tändes belysningen i parken.

– Nu mer än någonsin tidigare behöver vi alla få känna hopp i mörkret. Om vi på Väsbyhem kan bidra genom att skapa en ljus och stämningsfull utomhusmiljö där många människor rör sig dagligen, så är det mycket värt för oss, säger Amra Barlov Lindqvist, vd på Väsbyhem.

2019 arrangerade Väsbyhem en julmarknad i parken med marknadsstånd, försäljning, tomtar och aktiviteter som blev uppskattad av många. Givet rådande pandemiläge har arrangemanget i år behövts att helt arbetas om. – Liv och hälsa måste sättas främst. Och även om det är tråkigt att vi inte kan ha en traditionell julmarknad tror jag att det är viktigare än någonsin att tillvarata alla ljusglimtar vi kan, säger Amra Barlov Lindqvist.

I anslutning till att parkbelysningen tänds släpper bolaget även tävlingen Adventsjakten till alla sina hyresgäster. – Adventsjakten är en digital utomhusaktivitet i fyra etapper som pågår fram till jul och består av frågor som besvaras via en app i telefonen, säger Katarina Anund, marknads- och utvecklingschef på Väsbyhem och fortsätter: – Vårt mål är att Adventsjakten ska bjuda på både gemenskap och tävlingsanda, såväl inom familjen som grannar emellan. Detaljerad information om Adventsjakten ska enligt Väsbyhem spridas på deras hemsida, i sociala medier och genom information till hyresgästernas brevinkast.

På eftermiddagen den 26 november tändes belysningen i Järnvägsparken och tävlingen Adventsjakten inleddes. – Med Järnvägsparkens ljus och Adventsjakten vill vi bidra till julstämning, men också inge hopp: vi kommer ta oss igenom den här utmanande tiden, avslutar Amra Barlov Lindqvist.