2022-12-09 09:16Nyheter

Väsbyhem anordnar julaktiviteter för trivsamt närområde

Väsbyhem arrangerar årligen julaktiviteter för hyresgäster och allmänheten. Med event som julmarknaden vid Upplands Väsby station och Jul i Sigma är syftet att bidra till trivsamma områden och utbyten för både boende och lokalhyresgäster i närområdet.

Väsbyhem står under hela året som avsändare för en rad trivselskapande aktiviteter. I år det fjärde året som Jul i Sigma anordnas och tredje året för julmarknaden i Järnvägsparken.

- Vi är väldigt glada över att kunna erbjuda den här typen av aktiviteter för boende i Upplands Väsby. För oss är detta väldigt viktiga initiativ för att stärka relationen till våra hyresgäster, men även för att fånga upp vad som händer i området. Med aktiviteter i närområdet får våra hyresgäster även möjlighet att träffa varandra och få ett utbyte. Vi ser även att ökat fokus i våra olika bostadsområden bidrar till mer trivsamma områden och ökad trygghet på sikt, säger Peyman Rezapour, Marknads- och hållbarhetschef på Väsbyhem.

Positivt för lokalhyresgäster
Båda julaktiviteterna har genomförts årligen, med uppehåll under pandemin. Inbjudan till aktiviteterna har skickats ut till Väsbyhems hyresgäster, men annonsering har även gjorts i lokaltidningen Mitt I.

- Julmarknaden och Jul i Sigma har varit välbesökta under samtliga år. Utöver det är det även positivt för våra lokalhyresgäster och näringsidkare i Sigma Centrum eftersom det lockar besökare från hela Väsby, säger Peyman.

Fokus på boinflytande, trivsel och trygghet året runt
Under året genomför Väsbyhem ett flertal olika event för allmänheten och hyresgäster, bland annat Väsbyhemdagen med aktiviteter för hela familjen. Utöver det genomförs även boendedialoger och gårdsträffar regelbundet.

- Vi jobbar mycket med boinflytande och att de boende är experter på sitt område. Vi uppmärksammar de önskemål som finns gällande närområdet, vilket i sin tur bidrar till en positiv utveckling. I området kring Järnvägsparken började vi med julmarknaden delvis ur ett trygghetsperspektiv för att skapa rörelse i området, vilket har gett väldigt goda resultat, säger Peyman Rezapour, Marknads- och hållbarhetschef på Väsbyhem.

Jul i Sigma genomfördes i Sigma Centrum (Upplands Väsby) den 8 december. På plats arrangerades aktiviteter för hela familjen.

Väsbyhems julmarknad arrangeras i Järnvägsparken vid Upplands Väsby station den 11 december.

Frågor? Kontakta Marknads- och hållbarhetschef Peyman Rezapour på peyman.rezapour@vasbyhem.se

AB Väsbyhem är ett allmännyttigt bostadsbolag i Väsby. Bolaget äger ca 4 900 lägenheter och ca 40 000 kvm lokaler. Omsättningen för 2021 uppgick till 482 Mkr och soliditeten till 29,00 %. Bolaget är sedan många år ett av de ledande bostadsföretagen i landet och är känt för sin stora andel marknära och småskaliga bebyggelse samt olika kategoriboenden. Väsbyhem är miljöcertifierade enligt ISO 14001 samt kvalitetscertifierade enligt ISO 9001. Närheten till Arlanda (8 minuter) och tågförbindelser till såväl Stockholm (29 minuter) som Uppsala (26 minuter) gör Upplands Väsby mycket attraktivt för såväl boende som företag.

AB Väsbyhem