2020-05-11 16:11Nyheter

​När inte Väsbyborna kan komma till biografen så får biografen komma till Väsby!

null

När vi såg Sweden Eventcenters fantastiska idé om en Drive-in-Bio i Upplands Väsby blev vi på Väsbyhem så inspirerade att vi genast anmälde oss som huvudsponsor för en biodag. Den 9 maj var det så dags, bilarna rullade in på raka led och förväntansfulla passagerare hade famnen full med popcorn och dryck. När filmen Grease visade sig på skärmen var succén ett faktum. Annorlunda men ändå så välbekant.

- Det här var en kreativ idé som vi självklart ville vara med och stötta som huvudsponsor. Det var också roligt att det drog så mycket folk som verkar ha haft det riktigt trevligt, säger Peyman Rezapour, Bosocial chef på Väsbyhem.

Biljetter lottades ut på Väsbyhems Instagram där de fem bästa tipsen för att lätta upp vardagen gav två välförtjänta biljetter till kultfilmen Grease.

Utebio.se är ett initiativ som drivs av Sweden Eventcenter.