2023-09-25 13:52Nyheter

Jubileumsfest i Sigma under Väsbyhemdagen

Grannen Måns på Väsbyhemdagen 2023Grannen Måns på Väsbyhemdagen 2023.

Den 9 september hölls Väsbyhemdagen i Sigma för åttonde året i rad. I år fyller dessutom Väsbyhem 75 år vilket firades med över 800 jubileumsmuffins och massor av roliga uppträdanden och aktiviteter.

Lördagen den 9 september anordnades den årliga Väsbyhemdagen i Sigma. Det är åttonde året i rad som Väsbyhem anordnar eventet och förutom det vanliga firandet så firades även Väsbyhems 75-årsjubileum. Efter cirka en och en halv timme hade 800 jubileumsmuffins delats ut och vid slutet av dagen hade det poppats över 1 000 påsar popcorn. Under dagen bjöds det på uppträdande av Grannen Måns, barnens youtube-favorit. Även lokala artisten Claudio och en dansgrupp från danshuset i Sollentuna uppträdde på scen och barnen kunde delta i minidisco med maskoten Kaninis.

Aktiviteter som tipsrunda med fina priser, hoppborg och prova-på-dans var populära bland de som deltog under dagen. Väsbyhems nyproduktion och bilpool fanns på plats för att berätta mer om projekten och föra en dialog med hyresgästerna. Genom försäljning av korv, kaffe och festis samlades över 8 000 kronor in till ideella föreningen Mivida som arbetar mot våld för jämlikhet.

Vi är så glada för alla engagerade Väsbybor som besökte Väsbyhemdagen och bidrog till mycket glädje, lek och härlig stämning i solskenet. Att samlas med familj, vänner och kollegor för en glädjefylld dag är viktigt för både gemenskap, trivsel och trygghet i området, säger Caroline Sjölund, Marknads- och kommunikationschef Väsbyhem.

AB Väsbyhem är ett allmännyttigt bostadsbolag i Väsby. Bolaget äger ca 4 900 lägenheter och ca 40 000 kvm lokaler. Omsättningen för 2022 uppgick till 507 Mkr och soliditeten till 29,05 %. Bolaget är sedan många år ett av de ledande bostadsföretagen i landet och är känt för sin stora andel marknära och småskaliga bebyggelse samt olika kategoriboenden. Väsbyhem är miljöcertifierade enligt ISO 14001 samt kvalitetscertifierade enligt ISO 9001. Närheten till Arlanda (8 minuter) och tågförbindelser till såväl Stockholm (29 minuter) som Uppsala (26 minuter) gör Upplands Väsby mycket attraktivt för såväl boende som företag. Väsbyhems slogan och vision är att vara ”En värd för alla. Idag och imorgon".

Marknad- och kommunikationschef
Caroline Sjölund