2023-10-23 12:44Nyheter

Bilpoolsdagen med Väsbyhem

Bilpoolsdagen med Väsbyhem.Bilpoolsdagen med Väsbyhem.

Torsdag 19e oktober gick bilpoolsdagen av stapeln för första gången. Dagen är ett initiativ från Väsbyhem för att uppmärksamma bilpoolen som finns tillgänglig för alla Väsbybor.

Väsbyhems bilpool är i samarbete med Hyre och erbjuds alla Väsbybor som ett hållbart alternativ för den som inte behöver eller har tillgång till egen bil. Genom att nyttja en bilpool kan användaren spara på så väl kostnader som miljön.

Torsdag 19e oktober fanns Väsbyhem på plats vid Hagvägen och Solbergsvägen för att visa bilarna, förklara hur tjänsten fungerar samt svara på frågor om bilpoolen. Att uppmärksamma bilpoolen och sprida vetskapen om den som ett alternativ, är en del av Väsbyhems arbete för ett mer hållbart Väsby och målsättningen om att ha Sveriges nöjdaste kunder.

Genom att anordna den här typen av aktivitet så möjliggör vi för fler användare att få vetskap om tjänsten, men även att vi får höra idéer och förslag för framtiden. Vi har till exempel ökat antalet bilar efter att vi fick önskemål om det under vårt senaste initiativ med bilpoolen. Det är kul att se Väsbys invånare engagera sig i detta nya koncept tillsammans med oss, säger Jakop Aslan, verksamhetsutvecklare Väsbyhem.

Väsbyhems bilpool har idag totalt åtta bilar i Runby, Sigma, Solbergsvägen och Åhusen. Bilarna är en blandning av bland annat elbilar och större bilar för transport av till exempel möbler. Planen är att succesivt utöka till fler bostadsområden. Bilarna är tillgängliga för alla invånare i Väsby att boka via en mobilapp.

AB Väsbyhem är ett allmännyttigt bostadsbolag i Väsby. Bolaget äger ca 4 900 lägenheter och ca 40 000 kvm lokaler. Omsättningen för 2022 uppgick till 507 Mkr och soliditeten till 29,05 %. Bolaget är sedan många år ett av de ledande bostadsföretagen i landet och är känt för sin stora andel marknära och småskaliga bebyggelse samt olika kategoriboenden. Väsbyhem är miljöcertifierade enligt ISO 14001 samt kvalitetscertifierade enligt ISO 9001. Närheten till Arlanda (8 minuter) och tågförbindelser till såväl Stockholm (29 minuter) som Uppsala (26 minuter) gör Upplands Väsby mycket attraktivt för såväl boende som företag. Väsbyhems slogan och vision är att vara ”En värd för alla. Idag och imorgon".

Marknad- och kommunikationschef
Caroline Sjölund